X

Banebrytende høreapparatdesign kan tiltrekke nye brukere

 

Folk velger ofte produkter som passer deres selvoppfattelse og livsstil. Derfor er design som appellerer til folks livsstil og selvbilde standard i enhver bransje – spesielt hvis de ønsker å skille seg ut. Dette gjelder for mange ulike forbrukerprodukter som mobiltelefoner, hodetelefoner og til og med briller. Sistnevnte er et eksempel på at produktvalg ut ifra et spennende design også kan være mulig for medisinsk utstyr som høreapparater.

I mange år har høreapparater blitt sett på som klumpete og lite tiltrekkende når det gjelder hvordan de ser ut. Denne oppfatningen har fått mange til å unngå utprøving av høreapparater. Det betyr at det finnes mange potensielle brukere som trenger overbevisning.

Høreapparatindustrien har inntil nå arbeidet med å lage høreapparater som er så små som mulig – nærmest usynlige for det blotte øye. Men i dag er folk mer fokusert på livsstil og selvoppfattelse, samtidig som de er mer åpne for en løsning for sine hørselsproblemer, med et nytt elegant design.

Tiden er inne for et paradigmeskifte innen høreapparatdesign. Den siste EuroTrak-studien viser at synet på høreapparater er forbedret: Mens mer enn halvparten av respondentene var flaue over å bruke høreapparater for seks år siden, er nummeret i dag nede på mindre enn en tredjedel. Forbedret design har spilt en faktor i å endre holdninger. Et lekkert design kan dermed bidra til å forbedre synet folk har på høreapparater.

Hvorfor er det viktig med et elegant design?

Dagens generasjon vil ikke ha kjedelige, “medisinske” høreapparater. De ønsker ikke at deres hørselstap skal være en byrde, og de vil ikke ha et høreapparat som stempler dem som hørselshandikappet. I stedet ønsker brukerne et elegant og stilig design, kombinert med ledende teknologi som gir dem selvtillit og understøtter deres selvoppfattelse. På samme måte som for eksempel briller, ønsker forbrukerne et valg som kombinerer det beste fra begge verdener; et teknisk avansert produkt i et elegant og vakkert design.

Hos Signia har vi nå gjort dette mulig. Vi har nylig gjennomført en forbrukerundersøkelse hvor 500 personer med milde til moderate hørselstap vurderte vårt nye Signia høreapparat (kommer snart).

Resultatet? De vurderte det som imponerende nytt og annerledes sammenlignet med dagens løsninger på markedet.

Vi baner vei for nytt høreapparatdesign og vi vil at du skal være med på denne spennende reisen. Hvis du er interessert i å finne ut mer om vårt nye banebrytende produkt, er det på tide å registrere deg for vårt nyhetsbrev. Når du registrerer deg, vil du være blant de første som får vite mer om vårt nye Signia høreapparat så snart vi kunngjør det! Vi vet at dette er et produkt som vil føre til nye og tilbakevendende kunder, både nå og i fremtiden.